
با ظهور وب 2 و شبکه های اجتماعی، جایگاه کاربر مخاطب در فضای کنشیِ جدید اینترنت، تغییر پیدا کرد و کاربر مخاطب به کاربر کنشگر یا منتشر کننده یا ارتباطگر فعال تغییر ماهیت داد. در این دگرگونی که به عنوان دگرگونی افقی نیز مطرح می شود، اطلاعات فقط از طرف شرکت ها، رسانه ها یا دولت ها به سمت کاربران عادی سرازیر نمی شود؛ بلکه امروزه هرکدام از کاربران، تنها با یک کلیک سیل مطالب و اطلاعات را به سمت دیگران سرازیر می کنند. در این حال شبکه های اجتماعی به مرزهای رسانه های انبوه رسیدند، بنابراین آنها می توانند،...
ادامه مطلب